Polityka prywatnosci
Polityka prywatności
Godny Zaufania. Wyjątkowy. Inspirujący. (ang. Trusted. Unique. Inspiring.) W TUI tworzymy niezapomniane chwile dla naszych klientów na całym świecie i spełniamy ich marzenia. Ważną częścią tego zadania jest odpowiedzialne obchodzenie się z danymi osobowymi, które nam udostępniasz. Chcemy Cię przekonać, że Twoje dane są u nas bezpieczne i że wiesz, w jaki sposób je wykorzystujemy, aby zapewnić Ci lepsze i niepowtarzalne doświadczenia. Więcej informacji o nas można znaleźć na stronie internetowej Grupy TUI. Naszą szczegółową informację dotyczącą plików cookie można znaleźć tutaj.
1. Zakres polityki prywatności
Administratorem danych jest spółka TUI Poland Sp. z o.o., 02-675 Warszawa, ul. Wołoska 22a. W przypadku osób, które wyraziły zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych w celach marketingowych administratorami danych są spółki TUI Poland Sp. z o.o. i TUI Poland Dystrybucja Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy ul. Wołoskiej 22a, 02-675 Warszawa (dalej „my” lub „nas”), podmioty wchodzące w skład Grupy TUI.
Jako TUI Jesteśmy zaangażowani w zapewnienie odpowiedniego sposobu gromadzenia, wykorzystywania i ochrony danych osobowych. Twoja prywatność jest dla nas ważna, dlatego prosimy o poświęcenie czasu na zapoznanie się z naszą Informacją o ochronie prywatności, która wyjaśnia:
- Jakie rodzaje danych osobowych gromadzimy i dlaczego je gromadzimy.
- Kiedy i w jaki sposób możemy udostępniać dane osobowe w ramach Grupy TUI i innym organizacjom.
- Twoje prawa jako podmiotu danych, w tym sposób dostępu do danych osobowych i ich aktualizacji.
Staraliśmy się zapewnić, by niniejsza Informacja była możliwie jak najprostsza, ale jeśli określenia takie jak administrator danych lub szczególne kategorie danych osobowych są Ci obce, zapoznaj się z sekcją Kluczowe pojęcia.
2. Gromadzone przez nas dane osobowe
W CELU ZAŁOŻENIA REZERWACJI ZBIERAMY NAJSTĘPUJĄCE DANE:
- Twoje dane osobowe, w tym imię i nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu i datę urodzenia osoby zgłaszającej oraz imię i nazwisko oraz datę urodzenia uczestników.
ZAKŁADAJĄC KONTO NA MYTUI ZBIERAMY NASTĘPUJĄCE DANE:
- Dane logowania do konta, takie jak nazwa użytkownika i wybrane hasło.
Podczas przeglądania naszych witryn internetowych lub korzystania z naszych aplikacji mobilnych możemy gromadzić informacje na temat:
- Preferencji dotyczących podróży.
- Zachowaniu użytkownika podczas przeglądania naszej strony internetowych i aplikacji mobilnych.
- Kliknięcia na jedną z naszych reklam, w tym reklam wyświetlanych na stronach internetowych innych organizacji.
- Sposobu uzyskiwania dostępu do naszych usług cyfrowych, w tym o systemie operacyjnym, adresie IP, identyfikatorach internetowych i szczegółach przeglądarki.
- Preferencji społecznościowych, zainteresowań i aktywności.
Kiedy kupujesz nasze produkty w naszych biurach, call center lub online, możemy zbierać:
- Informacje pasażerskie, dane paszportowe, inne dane z dokumentu tożsamości.
- Dane ubezpieczeniowe.
- Istotne dane medyczne oraz wszelkie dane szczególne, wymagania związane z dietą, wyznaniem lub niepełnosprawnością.
- Informacje na temat zakupów, włączając dokonane zakupy, czas i miejsce zakupu, sposób płatności, kredyty lub inne informacje dot. płatności.
- Informacje na temat aktywności w obrębie naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych.
- Informacje na temat kliknięcia na jedną z naszych reklam, w tym tych przedstawionych na stronach innych organizacji.
- Informacje o sposobie uzyskania dostępu do naszych usług cyfrowych, włączając system operacyjny, adres IP, identyfikatory internetowe i dane przeglądarki.
- Preferencje społeczne, zainteresowania i aktywności.
- Preferencje użytkownika dotyczące zakwaterowania.
- Pytania / komentarze / prośby związane z pobytem w hotelu.
W przypadku, gdy kontaktujesz się z nami lub my kontaktujemy się z Tobą bądź jeśli bierzesz udział w promocjach, konkursach, ankietach i kwestionariuszach na temat naszych usług możemy gromadzić:
- Dane osobowe podane do celów kontaktu za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej i telefonu lub mediów społecznościowych, takie jak imię i nazwisko, nazwa użytkownika i dane kontaktowe.
- Szczegóły wysyłanych przez nas i otwartych przez Ciebie wiadomości e-mail i innego rodzaju komunikacji cyfrowej, włączając wszelkie zawarte w nich linki, z których skorzystasz.
- Twoje opinie i udział w ankietach i kwestionariuszach klientów.
Inne źródła danych osobowych
- Możemy korzystać z danych osobowych z innych źródeł, takich jak wyspecjalizowane firmy, które dostarczają informacje, partnerzy handlowi i rejestry publiczne.
- Twoja firma ubezpieczeniowa, jej agenci i personel medyczny mogą wymieniać z nami istotne dane osobowe oraz szczególne kategorie danych osobowych w sytuacji, w której jedna ze stron musi podjąć działania w imieniu lub w interesie innych klientów lub w sytuacjach nadzwyczajnych.
- W przypadku logowania się do naszych platform i usług internetowych przy użyciu danych uwierzytelniających sieci społecznościowej, np. Facebook, Google+, wyrażasz zgodę na udostępnienie nam swoich danych użytkownika. Są to na przykład imię i nazwisko, adres e-mail, data miejsce i urodzenia oraz wszelkie inne przekazywane nam informacje.
- Możemy korzystać z obrazów z kamer przemysłowych, adresów IP i informacji o przeglądarce uzyskanych w obrębie lub w bezpośrednim sąsiedztwie naszych biur, lokali, innych budynków i statków wycieczkowych.
Udostępniane dane osobowe innych osób
- Wykorzystujemy dane osobowe innych osób dostarczone nam w ramach rezerwacji.
- Udostępniając dane osobowe innych osób, należy mieć pewność, że wyrażają one na to zgodę i jesteś upoważniony/-a do ich udostępnienia. Należy również upewnić się, że w razie potrzeby osoby te mają świadomość sposobu wykorzystywania przez nas ich danych osobowych.
3. Wykorzystanie Twoich danych osobowych
Wykorzystujemy dane osobowe użytkownika na różne sposoby, jak wyjaśniono poniżej.
Dostarczenie i realizacja zamówionych produktów i usług
Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do celów zarządzania Twoim kontem lub rezerwacjami, zapewnienia dostępu do produktów i usług, które chcesz zakupić, i udzielania wsparcia w odniesieniu do wszelkich usług i ewentualnego zwrotu kosztów.
Zarządzanie i ulepszanie naszych produktów, usług i codziennej działalności
Dane osobowe wykorzystujemy w celu zarządzania i ulepszania naszych produktów, stron internetowych, aplikacji mobilnych, programów lojalnościowych lub nagród dla klientów i innych usług.
Monitorujemy sposób korzystania z naszych usług w celu zapewnienia ochrony Twoich danych osobowych, wykrywania i zapobiegania oszustwom i innym przestępstwom oraz nadużywaniu naszych usług. Pozwala to nam zapewnić bezpieczne korzystanie z naszych usług.
Dane osobowe możemy wykorzystywać w celu reagowania na i zarządzania interwencjami związanymi z bezpieczeństwem, wypadkami lub innymi podobnymi zdarzeniami, w tym do celów medycznych i ubezpieczeniowych.
Z danych osobowych możemy korzystać w celu prowadzenia badań rynku oraz wewnętrznej działalności badawczo-rozwojowej, a także rozwijania i ulepszania gamy naszych produktów, usług, biur, systemów IT, bezpieczeństwa, know-how i metod komunikowania się z klientami.
W naszych biurach nie korzystamy z kamer przemysłowych, ale może się zdarzyć, że w celu wykrycia i ścigania przestępstw, będziemy korzystać z obrazów kamer innych administratorów na nasz wniosek.
Personalizacja doświadczenia klienta
Chcemy mieć pewność, że wiadomości marketingowe odnoszące się do naszych produktów i usług, a także komunikacja pochodząca od naszych dostawców, partnerów handlowych oraz Grupy TUI, włączając reklamy internetowe, są dopasowane do Twoich zainteresowań.
W tym celu możemy korzystać z danych osobowych, aby lepiej poznać Twoje zainteresowania, co pozwoli nam określić inne produkty, usługi i informacje, jakimi możesz być najbardziej zainteresowany/-a. Pozwala to nam dostosować nasze wiadomości tak, aby stały się one bardziej odpowiednie i interesujące dla Ciebie.
Śledzenie zachowań w sieci i dokonywanych zakupów pomaga nam lepiej zrozumieć Ciebie jako klienta, a to pozwala nam dostarczać spersonalizowane oferty i usługi.
Możemy również mierzyć poziom odpowiedzi na komunikację marketingową odnoszącą się do oferowanych przez nas produktów i usług, co pozwala nam oferować produkty i usługi, które lepiej spełniają Twoje potrzeby jako klienta.
Jeśli nie chcesz otrzymywać od nas spersonalizowanych usług, w dowolnym momencie możesz zmienić swoje preferencje kontaktując się z nami na email daneosobowe@tui.pl lub poprzez formularz kontaktowy pod adresem formularze-daneosobowe.tui.pl lub pisząc do nas. Zaktualizujemy nasze dane tak szybko, jak to możliwe.
Nawiązywanie interakcji z klientem
Chcemy zapewnić lepszą obsługę klienta, więc w przypadku kontaktu z nami, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej, poczty tradycyjnej, telefonu lub mediów społecznościowych, możemy korzystać z Twoich danych osobowych w celu udzielenia wyjaśnień lub wsparcia.
Przetwarzanie danych osobowych jest konieczne do celów zarządzania wszelkimi promocjami i konkursami, w których zechcesz uczestniczyć, włączając te organizowane we współpracy z naszymi dostawcami i partnerami handlowymi. Na przykład, jeśli wygrasz nagrodę.
Możemy zaprosić Cię do wzięcia udziału w badaniach klientów, ankietach i innych badaniach rynku przeprowadzonych przez Grupę TUI i inne organizacje w naszym imieniu.
Aby pomóc nam lepiej poznać Cię jako klienta i aby być w stanie zapewnić obsługę i komunikację marketingową (w tym reklamy internetowe dopasowane do Twoich zainteresowań), możemy łączyć dane osobowe gromadzone podczas dokonywania zakupów w biurach z danymi osobowymi pochodzącymi z naszych stron internetowych, aplikacji mobilnych i innych źródeł.
Nie sprzedajemy danych osobowych osobom trzecim.
4. Działania marketingowe
Od czasu do czasu możemy wysyłać Ci odpowiednie oferty i wiadomości o naszych produktach i usługach na wiele sposobów, w tym pocztą email. Możemy również wysyłać Ci informacje o produktach i usługach innych firm, które naszym zdaniem mogą być dla Ciebie interesujące. Będziemy robić to tylko po wyrażeniu uprzedniej swobodnej zgody na otrzymywanie takich informacji marketingowych.
Przy rezerwacji lub rejestracji zostaniesz zapytany/-a, czy chcesz otrzymywać informacje marketingowe oraz o wybór sposobu kontaktu. Możesz w dowolnym momencie zmienić swoje preferencje marketingowe w Internecie, kontaktując się z nami na email daneosobowe@tui.pl, lub za pośrednictwem formularza kontaktowego pod adresem formularze-daneosobowe.tui.pl, pisząc do nas lub korzystając z linku „wypisz się” ujętego w naszych wiadomościach marketingowych. Oczywiście wybór należy do Ciebie, ale jeśli uznasz, że nie chcesz otrzymywać od nas informacji marketingowych, uniemożliwi to otrzymywanie wspaniałych ofert lub promocji, które mogą być dla Ciebie interesujące.
Nadal możesz otrzymywać od nas informacje związane z zakupionymi usługami. Na przykład potwierdzenie dokonywanych rezerwacji i dostarczanie ważnych informacji na temat korzystania z naszych zakupionych produktów lub usług.
5. Badania rynku
Chcielibyśmy poznać Twoją opinię, która pomoże nam udoskonalić nasze produkty i usługi, więc możemy skontaktować się z Tobą w przypadku prowadzenia badań rynkowych. Zawsze możesz zdecydować o tym, czy wziąć lub kontynuować udział w naszych badaniach rynku.
6. Udostępnianie danych osobowych dostawcom i partnerom handlowym
W celu zapewnienia pożądanych produktów lub usług możemy udostępniać dane osobowe dostawcom usług turystycznych, w tym liniom lotniczym, hotelom i firmom transportowym.
Współpracujemy również ze starannie wybranymi dostawcami, którzy wykonują określone funkcje w naszym imieniu. Są to na przykład firmy, które pomagają nam w świadczeniu usług IT, przechowywaniu i łączeniu danych, marketingu, badaniach rynku, przetwarzaniu płatności oraz dostarczaniu produktów i usług.
Może zaistnieć konieczność udostępnienia danych osobowych w celu ustalenia, wykonania lub obrony naszych praw, włączając udostępnienie danych osobowych innym osobom w celu zapobiegania nadużyciom oraz obniżenia ryzyka kredytowego.
Kiedy przekazujemy dane osobowe innym organizacjom, możemy wymagać od nich utrzymywania ich w bezpiecznym miejscu i zakazać ich wykorzystywania dla własnych celów marketingowych.
Przekazujemy tylko minimalny zakres danych osobowych, które umożliwiają naszym dostawcom i partnerom handlowym świadczenie usług na Twoją i naszą rzecz.
7. Udostępnianie danych osobowych organom państwowym
W celu odbycia podróży może być wymagane (zgodnie z wymogami organów rządowych w miejscach wylotu/odjazdu i/lub docelowym) ujawnienie i przetwarzanie Twoich danych osobowych dla celów imigracyjnych, kontroli granicznej, zapewnienia bezpieczeństwa i zwalczania terroryzmu bądź dowolnych innych celów, które takie władze uznają za właściwe.
Niektóre kraje umożliwiają wjazd pod warunkiem przekazania swoich danych osobowych z wyprzedzeniem (np. w ramach porozumień Caricom API Data i amerykańskiego programu "Secure Flight Data"). Wymagania te mogą się różnić w zależności od celu podróży i radzimy je sprawdzić. Nawet jeśli takie przekazanie danych nie jest konieczne, w razie potrzeby możemy udzielić wsparcia.
Możemy udostępniać niezbędny minimalny zakres danych osobowych innym organom publicznym, jeśli wymagają tego od nas przepisy prawa lub jest to prawnie dozwolone.
8. Udostępnianie danych osobowych w ramach Grupy TUI
Niniejsza Informacja o ochronie prywatności ma zastosowanie do wszystkich usług oferowanych przez Grupę TUI, ale nie obejmuje usług, w odniesieniu do których wydano odrębne informacje o ochronie prywatności. Możemy udostępnić niezbędny minimalny zakres danych osobowych innym spółkom wchodzącym w skład Grupy TUI, na przykład w celu dostarczenia pożądanych produktów i usług; zarządzania i ulepszania naszych produktów, usług i codziennej działalności; personalizowania doświadczenia; w stosownych przypadkach w celu nawiązania kontaktu i interakcji z klientami; jeśli jest to dozwolone i właściwe, w celach marketingowych lub badań rynku.
Możemy także udostępniać dane osobowe organizacji, na rzecz której sprzedamy lub scedujemy (lub z którą przystąpiliśmy do negocjacji w sprawie sprzedaży lub cesji) którąkolwiek z naszych spółek lub nasze prawa lub obowiązki wynikające z dowolnej umowy zawartej z klientem. Jeżeli cesja lub sprzedaż zostanie zrealizowana, organizacja otrzymująca dane osobowe może je wykorzystywać zgodnie z niniejszą Informacją o ochronie prywatność.
9. Ochrona Twoich danych osobowych
Wiemy, jak ważne jest zapewnienie ochrony i zarządzanie Twoimi danymi osobowymi. Stosujemy odpowiednie środki bezpieczeństwa w celu ochrony danych osobowych przed przypadkową utratą oraz nieuprawnionym dostępem, wykorzystaniem, zmianą i ujawnieniem.
Bezpieczeństwo danych zależy również od Ciebie. Na przykład w przypadku otrzymania od nas lub wybrania hasła dostępu do niektórych usług, jesteś odpowiedzialny/-a za zachowanie tego hasła w tajemnicy.
Uzyskane od Ciebie dane osobowe mogą być przesyłane do i przechowywane poza terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego („EOG”). Mogą być również przetwarzane przez organizacje działające poza EOG, które pracują dla nas lub dla jednego z naszych dostawców. Wprowadziliśmy odpowiednie zabezpieczenia, aby upewnić się, że dane osobowe są odpowiednio chronione i są traktowany zgodnie z niniejszą Informacją. Zabezpieczenia te obejmują, ale nie ograniczają się do odpowiednich klauzul umownych, takich jak standardowe klauzule umowne zatwierdzone przez Komisję Europejską oraz odpowiednie środki bezpieczeństwa.
10. Retencja danych
Będziemy przechowywać dane osobowe użytkownika tylko tak długo, jak będzie to konieczne do celów określonych w niniejszej Informacji o ochronie prywatności i/lub w celu spełnienia wymogów prawnych i regulacyjnych. Możemy przechowywać Twoje dane także do upływu ustawowych terminów przedawnienia (tj. zwykle 3 lata), o ile jest to niezbędne do dochodzenia, wykonywania lub obrony roszczeń prawnych. Po upływie tego okresu dane osobowe zostaną bezpiecznie usunięte. Jeśli dane będą potrzebne po tym okresie do celów analitycznych, historycznych lub innych uzasadnionych celów biznesowych, podejmiemy odpowiednie środki w celu anonimizacji tych danych.
11. Pliki cookies i inne podobne technologie.
Pliki cookie to małe pliki danych, które umożliwiają witrynie internetowej gromadzenie i przechowywanie szeregu danych na komputerze stacjonarnym, laptopie lub urządzeniu mobilnym. Pliki cookie pomagają nam zapewniać ważne funkcjonalności na naszych stronach internetowych i aplikacjach mobilnych, a także wykorzystujemy je w celu poprawy obsługi klienta.
Zapoznaj się z naszą oddzielną polityką dotyczącą plików cookie.
12. Linki do innych stron internetowych
Nasze witryny internetowe lub aplikacje mobilne mogą zawierać łącza do witryn internetowych obsługiwanych przez inne organizacje, które mają własne polityki prywatności. Przed podaniem jakichkolwiek danych osobowych na stronie internetowej innej organizacji należy dokładnie zapoznać się z regulaminem i polityką prywatności, ponieważ nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za strony internetowe innych organizacji.
13. Funkcje mediów społecznościowych
Nasze strony internetowe lub aplikacje mobilne mogą zawierać funkcje mediów społecznościowych, takie jak Facebook, Twitter, Google+ i Pinterest, które mają własne informacje o ochronie prywatności. Przed podaniem jakichkolwiek danych osobowych należy dokładnie zapoznać się z ich warunkami i polityką prywatności, ponieważ nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za te funkcje.
14. Podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
Będziemy gromadzić i wykorzystywać Twoje dane osobowe wyłącznie w przypadku spełnienia co najmniej jednego z poniższych warunków:
- MAMY TWOJĄ ZGODĘ;
Przykład: Konto klienta MyTUI
Użytkownik udziela nam zgody na przetwarzanie jego danych osobowych podczas rejestracji konta klienta.
- JEST TO KONIECZNE DO ZAWARCIA UMOWY Z UŻYTKOWNIKIEM LUB DO PODJĘCIA KROKÓW NA ŻĄDANIE UŻYTKOWNIKA PRZED ZAWARCIEM UMOWY;
Przykład: dostarczanie żądanych produktów i usług
Musimy przetwarzać dane osobowe użytkownika, aby móc zarządzać jego kontem lub rezerwacją, dostarczać mu produkty i usługi, które chce kupić, oraz pomagać mu w realizacji wszelkich zamówień i zwrotów, o które może poprosić.
- JEST TO NIEZBĘDNE DO WYPEŁNIENIA OBOWIĄZKU PRAWNEGO;
Przykład: udostępnienie danych osobowych organom regulacyjnym
Aby umożliwić użytkownikowi podróżowanie, ujawnienie i przetwarzanie jego danych osobowych w celach imigracyjnych, kontroli granicznej, bezpieczeństwa i antyterrorystycznych lub w innych celach, które organy te uznają za stosowne, może być obowiązkowe (zgodnie z wymogami organów rządowych w miejscu (miejscach) wyjazdu i/lub przeznaczenia).
- JEST TO KONIECZNE W CELU OCHRONY ŻYWOTNYCH INTERESÓW UŻYTKOWNIKA LUB INNEJ OSOBY;
Przykład: w nagłych wypadkach
Twoja firma ubezpieczeniowa, jej agenci i personel medyczny mogą wymieniać z nami odpowiednie dane osobowe i szczególne kategorie danych osobowych w okolicznościach, w których musimy działać w Twoim imieniu lub w interesie innych klientów lub w nagłych wypadkach.
- LEŻY TO W INTERESIE PUBLICZNYM LUB MAMY OFICJALNE UPOWAŻNIENIE;
Przykład: operacje bezpieczeństwa
Możemy wykorzystywać dane osobowe w celu reagowania i zarządzania operacjami bezpieczeństwa, wypadkami lub innymi podobnymi zdarzeniami, w tym w celach medycznych i ubezpieczeniowych.
- LEŻY TO W INTERESIE NASZYM LUB STRONY TRZECIEJ I NIE SĄ ONE NADRZĘDNE WOBEC INTERESÓW LUB PRAW PODMIOTU DANYCH;
Przykład: personalizacja doświadczenia użytkownika
Możemy wykorzystywać dane osobowe użytkownika w celu lepszego zrozumienia jego zainteresowań, aby móc przewidzieć, jakimi innymi produktami, usługami i informacjami może być najbardziej zainteresowany. Umożliwia nam to dostosowanie naszych komunikatów tak, aby były bardziej odpowiednie i interesujące dla użytkownika.
- W przypadku, gdy musimy przetwarzać szczególne kategorie danych osobowych, na przykład dane dotyczące zdrowia ze względów medycznych, zrobimy to tylko wtedy, gdy ma zastosowanie jeden lub więcej dodatkowych warunków. Na przykład, mamy wyraźną zgodę użytkownika; jest to niezbędne do ochrony żywotnych interesów użytkownika lub innej osoby fizycznej, a użytkownik jest fizycznie lub prawnie niezdolny do wyrażenia zgody; jest to niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych; jest to niezbędne ze względu na istotny interes publiczny.
15. Prawa osób, których dane dotyczą
Użytkownik ma prawo poprosić o kopię danych osobowych, które przechowujemy na jego temat, chociaż powinien mieć dostęp online do danych osobowych powiązanych z jego kontem lub rezerwacją. Możesz napisać do nas z prośbą o kopię innych danych osobowych, które przechowujemy na Twój temat.
Prosimy o podanie wszelkich szczegółów, które pomogą nam zidentyfikować i zlokalizować dane osobowe użytkownika. Tam, gdzie możemy zapewnić dostęp do danych, zrobimy to bezpłatnie, z wyjątkiem sytuacji, gdy wymagane są dalsze kopie, w którym to przypadku możemy naliczyć rozsądną opłatę w oparciu o koszty administracyjne.
Chcemy mieć pewność, że przechowywane przez nas dane osobowe są dokładne i aktualne. Jeśli którekolwiek z przechowywanych przez nas danych są nieprawidłowe, prosimy o poinformowanie nas o tym.
Użytkownik może również poprosić o poprawienie lub usunięcie swoich danych osobowych, sprzeciwić się przetwarzaniu swoich danych osobowych oraz, o ile jest to technicznie wykonalne, poprosić o przekazanie dostarczonych danych osobowych innej organizacji.
Zaktualizujemy lub usuniemy dane użytkownika, chyba że będziemy musieli je przechowywać w uzasadnionych celach biznesowych lub prawnych.
Użytkownik może również skontaktować się z nami, jeśli ma skargę dotyczącą sposobu, w jaki gromadzimy, przechowujemy lub wykorzystujemy jego dane osobowe. Naszym celem jest rozwiązywanie skarg, ale jeśli użytkownik nie jest zadowolony z naszej odpowiedzi, może złożyć skargę do organu ochrony danych.
Jeśli chcesz złożyć skargę również do nas, prosimy o przesłanie wniosku lub skargi do Inspektora ds. ochrony danych:
Z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych można skontaktować się listownie, pisząc na adres:
Inspektor Ochrony Danych Osobowych
TUI Poland Sp. z o.o.
Ul. Wołoska 22a
02-675 Warszawa
Oraz za pośrednictwem adresu e-mail: daneosobowe@tui.pl
W kwestiach związanych z realizacją Państwa praw istnieje również możliwość skontaktowania się z IOD za pomocą formularza dostępnego na stronie formularze-daneosobowe.tui.pl
Pamiętaj, że możemy poprosić Cię o zweryfikowanie Twojej tożsamości, zanim będziemy mogli podjąć działania w związku z Twoją prośbą lub skargą. Możemy również poprosić o dodatkowe informacje, aby upewnić się, że użytkownik jest upoważniony do złożenia takiego wniosku lub skargi, gdy kontaktuje się z nami w imieniu innej osoby.
16. Powiadomienia push aplikacji
Korzystając z naszej aplikacji TUI, możesz otrzymywać nasze powiadomienia push.
Do wysyłania powiadomień push używamy zewnętrznej platformy OneSignal (OneSignal, Inc. 201 South B Street, Suite 200, San Mateo, CA 94401).
Aby się zarejestrować, należy potwierdzić prośbę aplikacji o otrzymywanie powiadomień. Proces ten jest dokumentowany i przechowywany przez OneSignal. Obejmuje to przechowywanie czasu logowania identyfikatora urządzenia. Gromadzenie tych danych jest konieczne, abyśmy mogli śledzić procesy w przypadku niewłaściwego użycia, a zatem służy naszej ochronie prawnej.
W celu wyświetlania powiadomień push OneSignal gromadzi i przetwarza identyfikator urządzenia mobilnego, model telefonu i wersję aplikacji użytkownika w naszym imieniu.
Subskrybując nasze powiadomienia push, użytkownik wyraża zgodę na ich otrzymywanie. Podstawą prawną przetwarzania danych użytkownika po zasubskrybowaniu przez niego naszych powiadomień push jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO.
W celu cofnięcia zgody lub jej ponownego wyrażenia na otrzymywanie powiadomień push z aplikacji użytkownik może w dowolnym momencie zmienić ustawienia dotyczące otrzymywania powiadomień push z aplikacji w ustawieniach, bezpośrednio na swoim urządzeniu mobilnym.
17. Kluczowe terminy
ADMINISTRATOR DANYCH: Administrator danych określa cel i sposób wykorzystania danych osobowych.
EUROPEJSKI OBSZAR GOSPODARCZY (EOG): Państwa członkowskie UE oraz Norwegia, Islandia i Lichtenstein.
REKLAMA ONLINE: Wiadomości marketingowe, które można zobaczyć w Internecie.
SPECJALNE KATEGORIE DANYCH OSOBOWYCH: Są to kategorie danych osobowych ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne; poglądy polityczne; przekonania religijne lub filozoficzne; przynależność do związków zawodowych; dane genetyczne, dane biometryczne w celu jednoznacznej identyfikacji osoby fizycznej; dane dotyczące zdrowia; oraz dane dotyczące życia seksualnego lub orientacji seksualnej osoby fizycznej.
DANE API CARICOM: Niektóre lub wszystkie państwa Caricom zawarły umowę z USA, na mocy której dane pasażerów z wyprzedzeniem, wymagane przez państwa Caricom i dostarczane im do celów bezpieczeństwa granic, będą przekazywane do Departamentu Bezpieczeństwa Wewnętrznego USA w celu przetwarzania w imieniu tych państw Caricom. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie internetowej Caricom.
US SECURE FLIGHT DATA: Administracja Bezpieczeństwa Transportu (TSA) wymaga podania pełnego imienia i nazwiska, daty urodzenia i płci w celu sprawdzenia listy obserwacyjnej. Możesz również podać swój numer Redress, jeśli jest dostępny. Niepodanie tych danych może skutkować odmową przewozu lub odmową prawa do wejścia na pokład samolotu. TSA może udostępniać podane informacje organom ścigania, agencjom wywiadowczym lub innym podmiotom zgodnie z opublikowaną informacją o systemie rejestrów. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej TSA.
18. Data aktualizacji
Niniejsza Polityka prywatności została ostatnio zaktualizowana 16 października 2024 r
19. Polityka Prywatności – PDF
Możesz pobrać naszą prywatności w formacie PDF.